ثبت علامت

مقالات آموزشی امور ثبتی

ثبت علامت

مقالات آموزشی امور ثبتی

مدیریت شعبه شرکت های خارجی در ایران

اشخاصی که به  عنوان نماینده یا مدیریت شعبه شرکتهای خارحی در ایران اقدام به  امور تجارتی یا صنعتی یا مالی کرده و قبل از انقضای موعد مقرر تقاضای ثبت نکنند به تقاضای مدعی العموم بدایت و به حکم محکمه ابتدایی تهران محکوم به جزای نقدی از پنجاه تومان با هزار تومان خواهند شد و به علاوه محکمه برای هر روز تاخیر پس از صدور حکم ، متخلف را به تادیه پنج تا پنجاه تومان محکوم خواهد کرد و هر گاه حکم فوق قطعی شده و تا سه ماه پس از تاریخ ابلاغ آن تخلف ادامه یابد از عملیات نماینده یا مدیر شعبه شرکت متخلف جلوگیری خواهد نمود .

اندوخته قانونی و اختیاری

از سود خالص شرکت پس از وضع زیانهای وارده در سالهای قبل باید معادل یک بیستم آن بر طبق ماده 140 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت بعنوان اندوخته قانونی موضوع شود . هر تصمیمی بر خلاف این امر باطل است .

ثبت شرکت های سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنها

سرماه شرکت سهامی خاص بوسیله خود موسسین تامین می شود و چنین شرکتی نمی تواند سهام خود را از طریق پذیره نویسی یا برای فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت ورزد.

1-حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص 000/000/1 ریال می باشد

بر طبق ماده 82 ل.ا.ق.ت در شرکت سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست لیکن جلب نظر کارشناس در ماده 76 برای آورده های غیر منقدی ضروری است و نمی توان آورده های غیر نقدی را به مبلغ بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود 

مدارک اظهار نامه ثبت بین المللی

 اظهار نامه ثبت بین المللی وقتی پذیرفته می شود که مدارک زیر به آن ضمیمه شده باشد :

1-   مدارک مثبت هویت متقاضی

2-   اظهار نامه یا گواهی نامه ثبت علامت در ایران

3-   وکالت نامه چنانچه تقاضا توسط وکیل به عمل آمده باشد

4-   رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اولیه

ماده 154-مرجع ثبت مکلف مشخصات اظهارنامه ثبت بین المللی را با مشخصات علامت یا اظهار نامه ثبت شده در ایران مطابقت نماید .

در صورت احراز مطابق مشخصات و پس از پرداخت هزینه های مقرر طبق موافقت نامه پروتکل مادرید توسط متقاضی مرجع ثبت اظهار نامه بین المللی را در دفتر ثبت اظهار نامه وارد و بر روی هر یک از نسخه اظهار نامه تاریخ دریافت و شماره آن را قید نموده و با امضا آن  نسخه اول  اظهار نامه را که حاوی اعلامیه مذکور در آیین نامه مشترک می باشد به متقاضی جهت ارسال به دفتر بین المللی تسلیم می نماید . اظهار نامه به دفتر بین المللی فرستاده شود . نسخه دوم اظهار نامه که دارای همان مشخصات نسخه اول است به عنوان سابقه د ر مرجع ثبت بایگانی می شود. نسخه سوم به عنوان رسید به متقاضی مسترد می گردد.

در صورت عدم مطابقت  مشخصات متقاضی باید آن را اصلاح نماید . در غیر این صورت اظهار نامه بین المللی پذیرفته نخواهدشد .

جدول طبقه بندی علایم صنعتی و تجارتی

فصل سوم دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی 

9-دستگاه و آلات علمی و دریانوردی و مهندسی و برقی (از جمله بی سیم )و عکاسی و سینما تو گراف و آلات بصری و اوزان و مقیاسها و اسباب علامت دادن و کنترل (نظارت )دستگاه و لوازم نجات .و آموزش،دستگاه خودکار با ژتون یا پول فلزی ، ماشین های گویا ، صندوق ثبات خودکار جهت پول ، ماشین های حساب ، ماشین های آتش خاموش کن.

10-آلات و ادوات جراحی و طبی و دندانسازی و بیطاری(از جمله پا و دست و چشم و دندانهای مصنوعی)

11-تاسیسات و لوازم روشنایی و گرم کردن و مولد بخار و طبخ و تبرید و خشک کردن و تهویه و لوله کشی و بهداشتی .

12-وسایل نقلیه ، دستگاه های حمل و نقل زمینی ، دریایی و هوایی.

13-اسلحه گرم، مهمات و خمپاره ، مواد قابل احتراق ، لوازم آتشبازی .

14-فلزات گرانبها و ترکیبات آنها و مصنوعات ساخته شده ا زفلزات گرانبها و یا روکش شدن با آن (به استثنای آلات برنده و چنگال و قاشق )جواهرات و سنگهای گرانبها ، ساعت و آلات کرونومتر .

15-آلات موسیقی (به استثنای ماشینهای ناطق و دستگاههای بی سیم )