ثبت علامت

مقالات آموزشی امور ثبتی

ثبت علامت

مقالات آموزشی امور ثبتی

ثبت تغییرات در مندرجات کارت بازرگانی


پس از اخذ کارت بازرگانی در صورتی که در یکی از موارد اظهار شده تغییری صورت پذیرد آن تغییرات باید ثبت شود.

تغییرات در نشانی یا سرمایه دارنده کارت بازرگانی بایستی وفق مواد ثبت اولیه انجام گیرد. بدین معنی که با اخذ سه برگ اظهار نامه ثبت نام در دفتر بازرگانی و گواهی پلمپ دفاتر تجارتی در سال جاری به واحد ثبت نام در دفتر بازرگانی مراجعه و ضمن پرداخت حق الثبت متعلقه و ارائه مدارک فوق الذکر و اصل کارت بازرگانی ، مسئول مربوطه نسبت به درج شماره ثبت قبلی (اولیه )در زوی اظهار نامه جدید مراتب را در قسمت مربوطه دفتر ثبت و نسبت به امضا و ممهور نمودن اظهار نامه با اطلاعات جدید اقدام می نماید .

با در دست داشتن این اظهار نامه به قسمت پذیرش اتاق بازرگانی برای ثبت تغییرات و درج آن در کارت بازرگانی مراجعه شود.

صورتجلسه نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود

 

صورتجلسه نقل و انتقال سهم الشرکه در

 شرکت با مسئولیت محدود

 

نام شرکت :………..

شماره ثبت:……………

سرمایه ثبت شده:………….

        مجمع عمومی فوق العاده شرکت ………. با مسئولیت محدود ثبت شده به شماره …….. در ساعت …….. مورخ……….. با حضور (کلیه شرکا اکثریت شرکا) در محل شرکت تشکیل و نسبت به نقل و انتقال سهم الشرکه اتخاذ تصمیم شد.

1-(خانم آقای)...................مبلغ ...............ریال سهم الشرکه خود را به(خانم-آقای) ................ فرزند.............به شماره شناسنامه ............ منتقل نمود و از شرکت خارج شد و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت ندارد.

2-(خانم آقای)...................مبلغ ...............ریال سهم الشرکه خود را به(خانم-آقای) ................ فرزند.............به شماره شناسنامه ............ منتقل نمود و از شرکت خارج شد و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت ندارد.

به(خانم آقای)……… (احدی از شرکا یا وکیل رسمی و قانونی شرکت )وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضای ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید .

ردیف                نام و نام خانوادگی                 میزان سهم الشرکه            امضا

1-……           …………….                     …………….            ………

2-……           …………….                     …………….            ………

3-……           …………….                     …………….            ………

 

مدارک مورد نیاز:

1-در صورتی که مجمع با اکثریت شرکا تشکیل شده باشد ارائه مدارک مثبته دعوت وفق اساسنامه شرکت و قانون تجارت ضروری است.

2-ارائه فتوکپی شناسنامه افرادی که به عنوان شریک جدید وارد می شوند به همراه صورتجلسه الزامی است .

3-اخذ و ارائه مفاصا حساب مالیاتی از اداره کل مالیات بر شرکتها (وزارت اقتصاد و دارایی) بهمراه صورتجلسه الزامی است .

تذکرات:

1-در صورتی که تعداد شرکا شرکت 12 نفر باشد انتخاب و قید نام اعضای هیات نظار در صدر صورتجلسه الزامی است.

2- صورتجلسه تنظیمی حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تشکیل مجمع به اداره ثبت شرکتها تسلیم شود.

3-کلیه شرکا اعم از کسانی که سهم الشرکه خود را منتقل نموده و کسانی که جدید وارد شرکت شده اند بایستی ذیل صورتجلسه امضا نمایند.

4-شرکا می توانند ضمن حضور در دفاتر اسناد رسمی نسبت به انتقال سهم الشرکه خود به دیگران با ارائه موافقت نامه یا صورتجلسه مجمع اقدام نمایند.

5-چنانچه شرکایی که از شرکت خارج می شوند دارای سمت در هیات مدیره باشند و شرکای جدیدمایل به عضویت در هیات مدیره باشند با تنظیم صورتجلسه نسبت به انتخاب اعضای هیات مدیره و تعیین سمت اقدام نمایند.

6-در صورتی که شرکایی که از شرکت خارج شده عضو هیات مدیره بوده و شرکاء جدید مایل به عضویت در هیات مدیره نباشند در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده نسبت به کاهش تعداد اعضای هیات مدیره و اصلاح اساسنامه اقدام شود.

8-شرکایی که از شرکت خارج شده بایستی شخصا یا وکیل رسمی آنان با ارائه وکالت نامه رسمی که به صراحت موضوع قید شده باشد در اداره ثبت شرکتها حاضر و ذیل دفاتر ثبت را امضا نمایند.

 

 

قوانین مدیران و مدیر عامل

مدیران و مدیر عامل نمی توانند معاملاتی نظیر معاملات شرکت که متضمن رقابت یا عملیات شرکت باشد انجام دهند. هر مدیری که از مقررات این ماده تخلف کند و تخلف او موجب ضرر شرکت گردد، مسئول جبران آن خواهد بود ، منظور از ضرر در این ماده اعم است از ورود خسارت یا تفویت منفعت .